Strona główna›Dzwonił do niego natrętny konsultant. Znalazł genialny sposób26.08.2021 13:39Telefon, rozmowa telefonicznaŹródło zdjęć: © Unsplash.comKarol Kołtowski
Konsultant telefoniczny potrafi uprzykrzyć życie. Tym bardziej, gdy jest to konsultant-robot, który wypowiada tylko kilka kwestii, nie zważając na nasze odpowiedzi. Jeden z potencjalnych klientów postanowił uporać się z problemem.
Wiele osób skarży się na spam telefoniczny od firm próbujących dosłownie wymusić zakup instalacji fotowoltaicznej, na przykład w ramach programu "Czysty powiat". Taki program rzecz jasna nie istnieje, a przynajmniej nam nie udało się znaleźć powiatu, który potwierdzałby, że bierze w nim udział. Co gorsza, konsultanci telefoniczni, którzy szukają klientów, to tak naprawdę roboty. Chociaż nie do końca.
Jak donoszą dziennikarze serwisu niebezpiecznik.pl, nie mamy tu do czynienia ze sztuczną inteligencją, która rozpoznaje mowę i dobiera właściwe odpowiedzi. Wszystkie wypowiedzi faktycznie zostały wcześniej nagrane i podzielone na odpowiednie grupy. Z tym, że konkretną odpowiedź wybiera operator siedzący przy telefonie.
Jeden z niedoszłych klientów postanowił zażartować z dzwoniącego telemarketera, lub raczej z operatora bota i zaczął się z nim droczyć, zadając niestandardowe pytania i udzielając absurdalnych odpowiedzi. Efekt całej rozmowy jest dość zabawny. Sprawdźcie sami. Na kanale użytkownika jest dostępnych kilka kolejnych nagrań, które przedstawiają próby toczenia ambitnej rozmowy z robo-konsultantem.
Skąd mają mój numer?
Sprawa z prywatnością i dostęp do numeru jest niełatwa do rozwiązania. Jak informują dziennikarze Niebezpiecznika, firma zarejestrowana jest na Ukrainie i informuje, że wszystkie dane, z których korzysta, pozyskała "na podstawie zawartej umowy od współpracującego ze Spółką podmiotu, który zapewnił Spółkę o legalności źródła pochodzenia bazy danych".
Można się więc spodziewać, że nie jesteśmy w stanie zrobić zbyt wiele, by pozbyć się natrętów. Najlepszą metodą, którą stosuję osobiście, jest zwyczajne blokowanie numerów. Choć proces taki może zająć kilka dni - osobiście otrzymałem telefony w sprawie instalacji fotowoltaicznej aż z 12 różnych numerów.