- SPIDER'S WEB
- Technologie
- Tech
- Oprogramowanie
Samsung zdecydował się usunąć część reklam ze smartfonów z Androidem. Komunikaty reklamowe znikną z części jego aplikacji będących częścią nakładki Oni UI.
Twórcy smartfonów z Androidem w większości przypadków przygotowują swoje wizualne i funkcjonalne nakładki, które w mniejszym lub większym stopniu modyfikują wygląd interfejsu. Oprócz tego wrzucają na telefony swoje własne aplikacje, a bardzo często razem z nimi na urządzeniach kosztujących niemałe pieniądze lądują reklamy. Samsung nie jest tutaj wyjątkiem.
Do tej pory klienci musieli pogodzić się z tym, że w aplikacjach dostarczanych przez Samsunga mogli natrafić na komunikaty reklamowe, których nie dało się wyłączyć. Jedyny sposób na to, by się ich pozbyć, było pozbycie się tych programów i zdecydowanie się na zamienniki, aczkolwiek to było takie wylewanie dziecka z kąpielą — mowa tutaj o dość kluczowych usługach.
Samsung usuwa reklamy ze swoich aplikacji na Androida
Dobre wieści są takie, że Samsung uznał, iż to już najwyższa pora usunąć reklamy z takich aplikacji jak Samsung Weather, Samsung Pay czy Samsung Health i wygląda na to, że słowa dotrzymał. Z tych pierwszych dwóch programów komunikaty marketingowe powinny zniknąć automatycznie, a w ostatnim przypadku, czyli w programie do zbierania danych zdrowotnych, może zajść konieczność ręcznego "ubicia" programu, aby pasek z reklamami zniknął.
Myślę, że usunięcie reklam z aplikacji systemowych na Androida to dobry krok (i to już pomijając fakt, że wiele osób stoi na stanowisku, iż nigdy nie powinny się tam znaleźć). Z jednej strony firma straci nieco środków, które zarabiała na emisji treści sponsorowanych w tym miejscu, ale z drugiej jest mniejsze ryzyko, że to właśnie one skłonią klientów do poszukiwania zamienników dla programów.
Tagi: Androidandroid 12 samsungAndroid reklamyreklamy mobilneSamsung