Jeżeli Twój iPhone się zapętla i tylko pokazuje logo po czym dochodzi do zrestartowania i tak w kółko, to przyczyn takich objawów może być kilka. Poniżej znajdziesz najczęstsze powody zapętlającego się telefonu na logo w iPhone i możliwości rozwiązania tych problemów.
Uruchamiasz telefon, widzisz tradycyjnie logo nadgryzionego jabłka, a po chwili następuje wygaszenie ekranu, aby po chwili znów zobaczyć nadgryzionego logo. Ten problem dotyka co raz więcej telefonów iPhone niemal każdej generacji. Poniżej znajdziesz kilka scenariuszy z możliwymi przyczynami i sposobami rozpoznania usterki.
Zapętlający się na logo iPhone – modele z funkcją Face ID
iPhone X to pierwszy model wyposażony z sensor biometryczny rozpoznawania twarzy Face ID. Funkcja Face ID składa się z zespołu elementów, nazwanych wewnętrznie przez Apple jako Romeo i Julia. Więcej na temat działania tej technologii przeczytacie w naszym wpisie Naprawa uszkodzonego Face ID w iPhone X XS XS Max 11 11 Pro 11 Pro Max.
Ostatnimi czasy obserwujemy zwiększoną częstotliwość odwiedzających nas Klientów z telefonami iPhone X, iPhone XS, iPhone XR oraz iPhone 11 Pro, które niespodziewanie zawieszają się na restartujemy się logo Apple.
Telefony niezależnie od tego czy są podłączone do ładowarki czy też po prostu mają naładowaną baterię i próbujemy je uruchomić, zapętlają się na logo Apple wciąż zaliczając restart. Oczywiście problem ten bardzo często spowodowany jest logiczną usterką oprogramowania, bądź nieprawidłowo wykonaną aktualizacją systemu iOS.
W takim wypadku wystarczy zainstalować oprogramowanie na nowo i najczęściej problem zostaje w ten sposób rozwiązany. Wiąże się to niestety z utratą danych z urządzenia, czego w przypadku skorzystania z usług naszego serwisu najczęściej można uniknąć i zachować zapisane w pamięci dane.
Niestety, co raz większa ilość Klientów informuje nas, że podczas próby naprawy oprogramowania, zamiast sprawnego telefonu otrzymują komunikat opisany błędem 4013.
Co zrobić, gdy telefon z Face ID zapętla się na logo, a podczas instalacji oprogramowania wyświetla błąd 4013?
Do tej pory błąd 4013 był utożsamiany z awarią pamięci NAND – takim dyskiem twardym, w którym zapisane jest oprogramowanie i dane w iPhonie. Wraz z pojawieniem się na rynku modeli wyposażonych w Face ID, katalog usterek powodujących wystąpienie błędu 4013 rozszerzył się o awarię czujnika zbliżeniowego. Nie oznacza to jednak, że pojawienie się błędu 4013 podczas instalacji oprogramowania w iPhone X, XS, 11 Pro czy innym z Face ID, wyklucza awarię samej pamięci. To również jest możliwe i wiąże się z bezpowrotną utratą danych oraz koniecznością zainstalowania nowej pamięci NAND na płycie głównej iPhone’a.
Diagnoza polega na wypięciu sensorów z płyty głównej i próbie uruchomienia urządzenia bez niego. Najczęściej okazuje się, że już taka prosta próba pozwala na uruchomienie telefonu i potwierdzenie hipotezy o awarii Proximity Sensor.
Jakie są przyczyny awarii modułu flex czujnika zbliżeniowego powodującego zapętlenie na logo i restart?
Możliwe są trzy opcje naprawy:
Opcja 1: Naprawa poprzez wymianę modułu flex z elektroniką i przełożenie czujnika Proximity Sensor oraz Flood Illuminator do nowego modułu w celu zachowania funkcji Face ID, TrueTone oraz ALS.
Wymaga wręcz „koronkowej” pracy technika, który wykorzystując metodę lutowania powierzchniowego, musi bezpiecznie zdjąć przylutowany element elektroniczny w obudowie z tworzywa sztucznego na gorąco, nie doprowadzając go do zniszczenia w wyniku gorącej temperatury, a następnie tą samą technologią lutowania zainstalować element w nowym module.
Warunek: sensory same w sobie muszą być sprawne. Dot projector musi być sprawny, aby po naprawie Face ID prawidłowo rozpoznawało twarz.
Zalety:
Opcja 2: Naprawa poprzez wymianę modułu flex z elektronika oraz nowymi czujnikami bez aktywnej funkcji Face ID. Jest to opcja budżetowa, najtańsza.
Pozwala przywrócić telefon do pełnego działania, jednak funkcja rozpoznawania twarzy pozostanie nieaktywna.
Warunek: Klient musi wyrazić chęć naprawy telefonu pozbawionego funkcji Face ID.
Zalety:
Opcja 3: Naprawa poprzez wymianę modułu flex z elektroniką i nowymi czujnikami oraz zaprogramowaniem sensorów JCID dla przywrócenia funkcji Face ID w telefonie.
W tej opcji nie musisz mieć sprawnych elementów Proximity Sensor oraz Flood Illuminiator, aby przywrócić pełną funkcjonalność telefonu. Nie musisz w ogóle mieć pierwotnego modułu flex. Nowy moduł zostanie zaprogramowany, a funkcjonalność przywrócona.
Warunek: telefon musi pozwalać na wykonanie Jailbreaku w celu wyciągnięcia klucza szyfrującego, niezbędnego do zaprogramowania modułu flex JCID. Aktualnie opcja możliwa jest wyłącznie dla iPhone X. Wkrótce dostępna będzie dla nowszych modeli. Dot Projector musi być sprawny, aby Face ID prawidłowo rozpoznawało twarz
Zalety:
Jeżeli iPhone nie uruchamia się za pomocą włącznika, a po podłączeniu przewodu ładowarki natychmiast zapala się logo Apple, po czym telefon po chwili restartuje się i znów pokazuje nadgryzione jabłko, to pierwszy elementem, którego poprawność działania jest konieczna do sprawdzenia, to bateria.
Jak sprawdzić czy przyczyną jest wadliwa bateria?
Jeżeli telefon jest wyłączony i nie chce się włączyć, podepnij przewód. Gdy tylko zobaczysz nadgryzione jabłko, natychmiast wyciągnij kabel z portu. Jeżeli w chwili wyjęcia kabla telefon od razu zgasi ekran, najpewniej problemem jest bateria.
Wymień baterię na nową i zweryfikuj poprawność działania urządzenia.
Co robić, gdy iPhone wisi na logo, restartuje się, ale nie chce przyjąć nowego oprogramowania, nie przełącza się w DFU i nie jest wykrywany przez komputer
Bywają przypadku, gdy telefon uruchamia się na baterii z poziomu przycisku bez podłączania ładowarki, a mimo to nie chce się uruchomić, tylko restartuje się na logo, a próba instalacji oprogramowania nie udaje się, ponieważ telefon nawet w trybie DFU, nie potrafi nawiązać połączenia z komputerem i wykonać zapisu oprogramowania układowego.
Tu sytuacja jest nieco bardziej skomplikowana i wymaga dogłębnej analizy. Przyczyn takiej usterki może być wiele, mogą się także nakładać na siebie. Dlatego należy wykluczyć wiele powodów awarii:
Co zrobić, gdy iPhone restartuje się na logo po kontakcie z cieczą?
Jeżeli Twój telefon iPhone miał kontakt z cieczą – zamoczyłeś go w basenie, morzu, został oblany napojem, używałeś go na deszczu itd., nawet jeżeli jest to model reklamowany jako wodoszczelny, to przyczyną restartowania się telefonu zawieszonego na logo nadgryzionego jabłka może być dostanie się cieczy do wnętrza obudowy, która doprowadziła do zwarcia i spowodowała awarię telefonu.
Jak pokazuje nasze, ale nie tylko nasze doświadczenie, telefony Apple choć są reklamowane jako wodoszczelne, to wciąż ulegają zalaniu, także obecnie najnowsze modele iPhone 12, 12 Pro czy 12 Mini, które już kilkukrotnie tego lata były naszymi pacjentami. Dlatego według naszej opinii telefony Apple nie są wodoszczelne, choć potwierdzamy i doceniamy to, jak wiele producent robi w tym kierunku, aby poziom ochrony przed cieczą był jak największy. Niestety, zalane telefony Apple, także te wodoszczelne, to wciąż plaga i najczęstsi pacjenci naszego serwisu.
Jeżeli Twój telefon miał kontakt z cieczą i po tym pojawiły się problemy, zachęcamy do przeczytania naszego wpisu co robić, gdy telefon ulegnie zalaniu. To pozwoli uratować zalany telefon i przywrócić go do działania.
Serwis APPLEMOBILE.PL znajduje się na Wojska Polskiego 50 (wejście od strony Jagiellońskiej 84, w narożnej kamienicy przy skrzyżowaniu ulic) w Szczecinie, tuż przy nowej kawiarni Columbus Caffee, naprzeciwko delikatesów Społem.
🗺 Wojska Polskiego 50/U9 (wejście od strony Jagiellońskiej 84, obok Columbus Cafe)70-475 Szczecin☎️ 500 132 200☎️ 889 277 288
https://serwis.applemobile.pl
@ serwis(małpa)applemobile.pl
Czekamy na Państwa od poniedziałku do piątku w godzinach 9-18, z tym, że usługi serwisowe na poczekaniu są realizowane miedzy godziną 9, a 17.30. W sobotę czynny jest wyłącznie punkt przyjęć, gdzie obsługa wydaje oraz przyjmuje urządzenia z serwisu w godzinach 9-14.
Napraw swojego iPhone’a WYSYŁKOWO!
Chcesz skorzystać z naprawy wysyłkowej?
Żaden problem! Od wielu lat oferujemy panel wysyłkowy na naszej stronie, za pomocą którego setki napraw każdego miesiąca realizujemy za pomocą sprawnej usługi door-to-door. Aby skorzystać, kliknij poniższy link, aby uruchomić formularz zgłoszeniowy naprawy wysyłkowej. Wypełnij go, a po zapisaniu skorzystaj z zamówienia kuriera przez nas lub nadaj paczkę na własną rękę. W razie pytań zachęcamy do kontaktu telefonicznego pod numerem telefonu 889 277 288