Ostatnia aktualizacja iOS 15 skutkowała denerwującą awarią CarPlay, co zdenerowwało kierowców korzystających z iPhone’a. Wielu z nich doświadczało awarii i zawieszeń, które pojawiły się po zainstalowaniu aktualizacji. Niektórzy z nich ujawnili jak poradzili sobie z problemem jeszcze zanim producent wyda poprawkę.
W czym tkwi źródło problemów z CarPlay?
Niestety nikt dokładnie nie wie, co się dzieje, więc użytkownicy CarPlay nie mają innego wyjścia, jak czekać, aż producent pokusi się o stosowną poprawkę.Awaria, do której dochodzi przy próbie słuchania muzyki, którą niedawno zgłoszono, dotyczy zarówno Spotify, jak i Apple Music. Pojawia się dokładnie wtedy, gdy użytkownik naciśnie przycisk odtwarzania na interfejsie do odtwarzania muzyki.
CarPlay wówczas zamienia się w czarny ekran. Czasami ponownie powraca na ekran główny, ale bez opcji odtwarzania muzyki. W innych przypadkach interfejs po prostu się zawiesza, co wymaga powtórnego połączenia iPhone’a.
Ponadto kierowcy zgłaszali awarie po zakończeniu połączenia wykonanego w CarPlay. Po jego zakończeniu aplikacja zawiesza się i powraca do ekranu głównego.
Oto jak możesz rozwiązać problemy z CarPlay na iOS 15
Niektórzy kierowcy, którzy napotkali na problemy po aktualizacji systemu, natknęli się na szereg rozwiązań, które czasami przynoszą skutek. Jeśli będziesz miał szczęście, tymczasowo je naprawią, dopóki nie pojawi poprawka od producenta.
Pierwszą rzeczą, której warto spróbować, to pełny reset ustawień sieciowych. Jakkolwiek dziwnie to zabrzmi, rozwiązuje niektóre problemy. Warto pamiętać, że reset ustawień sieci oznacza konieczność ponownego włączenia i podania hasła do sieci Wi-Fi. Jak to zrobić?
Otwórz na iPhonie ekran Ustawienia, przejdź do sekcji Ogólne, wybierz Przenieś lub Zresetuj iPhone’a, a następnie przejdź do menu Resetuj iPhone’a i kliknij Resetuj ustawienia sieciowe.Proces zajmie ci zaledwie kilka sekund, więc szybko sprawdzisz czy rozwiązał problemy z CarPlay.
W przypadku gdy zmagasz się z awarią, do której dochodzi podczas próby słuchania muzyki, spróbuj po prostu wyłączyć ustawienia EQ w iPhonie. Jeśli ta opcja jest już wyłączona, spróbować włączyć i jeszcze raz włącz. Przez ten czas iPhone nie powinien być podłączony do samochodu.
Ci, którzy nie są szczęśliwcami i powyższe rozwiązania nie wnoszą nic nowego, mają jak zawsze opcję przywrócenia CarPlay, korzystając z wcześniejszej wersji systemu operacyjnego.Apple nie wystosowało żadnego oświadczenia na temat wszystkich tych problemów. Istnieje szansa, że nadchodzące aktualizacje przywrócą wszystko do normy.