Loading...

Niebezpiecznik

Niebezpiecznik

Awaria Facebooka, WhatsAppa i Instagrama. Od kilkudziesięciu minut nie działają. Problemem jak zwykle jest DNS, a dokładniej zmiana w konfiguracji routerów BGP obsługujących infrastrukturę Facebooka. Więcej informacji na ten temat znajdziecie na naszym Facebooku. Niebezpiecznik

Sorry, ciężko było się powstrzymać… ;-)

Ten enter jest wszystkiemu winny

Powodem problemów ma być ta zmiana w trasach BGP na 5 minut przed startem awarii:

Obecnie serwis Downdetector pokazuje wzrost zgłoszeń dla Facebooka:

…ale nie tylko. Jest więc szansa, że awaria wychodzi poza samą sieć serwisów Facebooka:

Albo jest to wynikiem tego, że ludzie zaczynają dzwonić do swoich dostawców internetu, skarżąc się, że im internet nie działa :-D I to w sumie byłoby śmieszne, gdyby nie było przerażające. Że dla niektórych Facebook, Instagram, Messenger i WhatsApp to cały internet… 🤯

Pracownicy Facebooka odcięci od firmowych systemów

Do śmiechu na pewno nie jest pracownikom Facebooka, którzy nie tylko nie mogą się połączyć z systemami Facebooka, z których korzystają do pracy (FB Workplace). Niektórzy nie mogą też wejść do budynków firmy, bo nie działają im identyfikatory. Zapewne serwery systemów do zarządzania “tożsamością” też hostowane były w tym samym, odciętym od świata data center. Data center, do którego — uwaga na rekurencję — wejść nie mogą uprawnieni pracownicy, aby pomóc naprawić problem lokalnie. Bo zdalnego dostępu do routerów po awarii nie ma.

Facebook teraz pocierpi trochę tak, jak wszyscy którzy zwracając się z problemem do niego w ostatnich miesiącach widzieli komunikat, że “niestety, ale ze względu na pandemię, pracuje mniej osób i będą opóźnienia w kontakcie”. Opóźnienie Facebooka w kontakcie ze światem właśnie przekroczyło 4 godziny…

PS. Żeby było weselej, Facebook padł podczas wystąpienia jednego z managerów w telewizji CNBC, który odnosił się do ujawnionego niedawno przez WSJ raportu, że Instagram wpędza dzieci w depresję, a firma świadomie nie przeciwdziała algorytmom dobierającym depresyjne treści, bo inny rodzaj informacji sprawia, że użytkownicy zostawiają na platformie mniej pieniędzy.

Powiązane artykuły