Podczas prezentacji iPhone'a 12 mini - który jest najmniejszym smartfonem Apple'a nowej generacji od 2013 roku — przedstawiciele firmy przekonywali, że stworzenie tak kompaktowego telefonu z wydajnymi podzespołami i małymi ramkami dookoła ekranu było sporym wyzwaniem technologicznym. Najwidoczniej nie wszystko zostało jednak dopięte na ostatni guzik.
iPhone 12 mini: klienci skarżą się na problemy z dotykiem na ekranie blokady
Skargi na nowy telefon pojawiły się m.in. na forach MacRumors, reddit oraz Apple'a. W określonych sytuacjach iPhone 12 mini nie reaguje na dotyk, gdy wyświetlony jest ekran blokady.
Co do za sytuacje? Sprawa jest skomplikowana, bo u poszczególnych użytkowników przebiega to inaczej. Po przeczytaniu dziesiątek wpisów na formach wychodzi na to, że:
Większe warianty — 12, 12 Pro oraz 12 Pro Max — zdają się być wolne od tego typu wad.
Nie wiadomo, ilu iPhone'ów 12 mini dotyczy problem z dotykiem, ale jest szansa, że rozwiąże go aktualizacja oprogramowania
Smartfon dopiero co trafił do sprzedaży, więc zrozumiałe jest, że Apple nie zdążył jeszcze go zbadać i wydać stosownego oświadczenia. Zwłaszcza w aktualnej sytuacji epidemiologicznej.
Bez względu jednak na przyczynę problemów z dotykiem, fakt, że występują one wyłącznie na ekranie blokady daje nadzieję na to, że uda się go wyeliminować programową łatką. Być może w tym miejscu ustawiona jest niższa czułość panelu dotykowego (by uniknąć chociażby przypadkowego włączania latarki, gdy smartfon znajduje się w kieszeni), ale podczas kalibracji coś poszło nie tak.
Zobacz także: