Krzysztof Fugiel
Środa, 19 Grudnia 2018 roku. Dzisiaj są imieniny: Beniaminy, Dariusza, Gabrieli
Flash Player

­­­­­­­­

­7 Cudownych Ocaleń pułkownika Woj­ska Polskiego w stanie spoczy­nku Antoniego Fugla.

Więcej na ­

youtube_logo

 

 

 

Materiały o walce

Antoniego Fugla w AK

przekazałem do:

Muzeum_AK_w_Krakowie 

Oil_is_ruling_the_World__250_px 

RATUJ EXALO CENTRUM KRAKÓW

­­

­­­­­Linkedin_250_px

­ ­

===========================

Flag Counter­­

­Mahatma_Ganghi

 

 

 

 

 

Herb_Pobog
­

 

 

 

 

 

­

 

Utwórz swoją wizytówkę  

Fugiel_animation

­­­ anima_pilsudski_fugiel_trans

Witam  na FORUM  KRZYSZTOFA A. FUGLA. W FORUM są następujące tematy które poruszam:

Współczesny Przemysł Naftowy
Health, Safety, Envinroment
Historia Nafty
O Świecie
Nie tylko Szkiełko i Oko
O Krakowie­
Foto

Zamieszczane tu materiały są prywatnymi tekstami i opiniami Autora FORUM z którymi można się nie zgadzać, jednakże Autor uważa je za swoje i niezmienne, aż do czasu poznania nowych faktów.

W przypadku innych artykułów, bądź notatek, Autor FORUM nie bierze odpowiedzialności za ich treść, jednakże zawsze są  zamieszczane dane osobowe Autora tekstu bądź dane źródłowe tekstu.

Wszelkie uwagi i propozycje tematyczne dotyczące FORU­M proszę przesyłać do mnie E-mailem ( patrz niżej ), lub wpisać swój komentarz ­na podstronie Księga.



Szukaj

Loading

Kontakt

chrisfugiel [at] hotmail.com

Imię i Nazwisko

E-mail

Treść

BELOW CHOOSE THE LANGUAGE TO TRANSLATE THE FORUM PAGES TO ANY OF 22 OTHER LANGUAGES !

© meteogroup.pl

Cena_Akcji­

­PGNIG notowania

logo_PGNIG

Kursy walut
Money.pl - Serwis Finansowy nr 1
NBP 2018-12-18
USD 3,7668 -0,54%
EUR 4,2853 -0,12%
CHF 3,7989 -0,09%
GBP 4,7654 -0,13%
Wspierane przez Money.pl

Protected by Copyscape Plagiarism Check

Imatag_logo_120_pix­

­­KRZYSZTOF A. FUGIEL FORUM

Wypromuj również swoją stronę­

­

SPE.Poland_web

SITPNiG_logo_V_small



­­­WNiG_120px

IPCC_logo_120px

Rat

 

  Polska_Walczaca_szara_GIF_animated_OK

 

 

 

prezydent_pl_120_px 

LechKaczynski_org 

Lech_Kaczynski_pl 

Telewizja_Republika

 

 

PodziemnaTV 

Niezalezna_pl­


Niepoprawni_pl


PCh24_pl

­

Akademia_Geopolityki

Poland_Current_Events_120_px

Robert_Brzoza_120_pix

Mennica Skarbowa - Pewne inwestycje w metale szlachetne­


­

­ ­
Oct 12, 2018

Małgorzata Wassermann - Prezydentem miasta Krakowa -Spotkanie 12.10.2018 godz. 17:00 sala "Sokoła"

_Wassermann_Ma__gorzata_portrait_530_pix

Zanim podjęłam decyzję o kandydowaniu na urząd Prezydenta Krakowa, długo analizowałam obecną sytuację naszego miasta. Zastanawiałam się, czego dzisiaj potrzebuje Kraków, jak chcą żyć jego mieszkańcy, czy czegoś im brakuje, co im doskwiera, co denerwuje, a co niezmiennie jest powodem do dumy.

Urząd Prezydenta, to przede wszystkim odpowiedzialność. To nieustanna praca na rzecz mieszkańców, na rzecz społeczności, która to miasto tworzy. Decyzję o kandydowaniu podjęłam odpowiedzialnie, bo jestem na taką pracę gotowa!

Żeby myśleć o zmianach, trzeba mieć odwagę, wizję, jasno określone cele i siłę, by podejmować działania. Przez 16 lat prezydentury Jacka Majchrowskiego miasto rozwijało się niespiesznie - niczym w haśle: "Kraków, mamy czas..."

Myślę, że mieszkańcy Krakowa nie mają już czasu, by czekać, aż będzie żyło się im lepiej i łatwiej. Przed Krakowem pojawiają się coraz większe możliwości, a ja gwarantuję, że w przypadku mojej wygranej w wyborach samorządowych, w pełnie te możliwości wykorzystamy.

Dlaczego?

  • Kraków zasługuje na odpowiedzialne decyzje
  • Kraków potrzebuje metra, a nie dyskusji o metrze
  • Kraków potrzebuje czystego powietrza, a nie zapewnień, że walczy się ze smogiem
  • Kraków potrzebuje kompleksowego systemu monitoringu, a nie zaledwie kilku kamer, które nie spełniają swojej funkcji
  • Kraków potrzebuje terenów zielonych
  • Kraków potrzebuje opieki medycznej, jaką dodatkowo samorząd może zapewnić mieszkańcom
  • Kraków potrzebuje nowoczesnego systemu oświaty i opieki nad dziećmi, a nie opowiadania o dobrej szkole

Każdą z powyższych potrzeb możemy zaspokoić na poziomie samorządu!

Kraków to mieszkańcy i ich potencjał, który należy uwolnić, proponując im większe możliwości i dając prawo do głośnego wyrażania swoich myśli.

Mogę wszystkim mieszkańcom Krakowa te możliwości zagwarantować!




Wassermann_Ma__gorzata

Oct 12, 2018

W walce ze smogiem często tracimy czas i pieniądze

Autor: Dariusz Ciepiela | 11-10-2018 11:00 | aktualizacja: 12-10-2018 11:12

Wiele przedsiębiorstw z branży energetycznej, ciepłowniczej i gazowej prowadzi działania zmierzające do ograniczenia smogu, prowadzą je też samorządy lokalne i instytucje rządowe. Te działania jednak bardzo często są ze sobą nieskoordynowane, przez co przeznaczone na nie pieniądze nie są wydawane najlepiej - to jedna z konkluzji z panelu "Energetyka wielkiej skali i walka ze smogiem", który odbył się w trakcie Nowy Przemysł Expo.

Trzeba zaoferować czystą energię w taki sposób, aby było to ekonomicznie uzasadnione dla przedsiębiorstw energetycznych i jednocześnie akceptowalne ekonomicznie przez odbiorców.

Lokalne samorządy oraz lokalne firmy ciepłownicze, gazowe i energetyczne powinny wspólnie opracować model dostaw energii elektrycznej, ciepła i gazu.

- Istnieje ryzyko, że nagle się okaże, że dla zwykłego Kowalskiego tańszym rozwiązaniem będzie zbudowanie własnej kotłowni gazowej niż przyłączenie się do sieci ciepłowniczej - wskazuje Sebastian Gurgacz z KAPE.

Na program Czyste Powietrze w ciągu najbliższych lat zostanie wydane 103 mld zł.

Krakow_smog

Kraków od lat boryka się ze smogiem

Fot. Fotohuta/Shutterstock.com

- Energetyka wielkiej skali powinna stać się energetyką małej skali, tzn. musi zainteresować się odbiorcą i końcówką sieci, niezależnie, czy jest to sieć energetyczna, gazowa czy ciepłownicza. Jedną z głównych trudności do wygrania walki ze smogiem stanowi klient końcowy. To odbiorca, który chciałby korzystać z czystej energii, ale nie zawsze organizacyjnie czy finansowo go na to stać - mówi Adam Palacz, członek zarządu Dalkia w Polsce.

Wyzwanie stojące przed całą energetyką jest takie, w jaki sposób zaoferować czystą energię, aby było to ekonomicznie uzasadnione dla przedsiębiorstw energetycznych i jednocześnie akceptowalne ekonomicznie przez odbiorców.

- Mówimy przede wszystkim o barierze finansowej. Trzeba temu, kto ma piec kaflowy, zaoferować coś, co jest ekonomicznie dla niego do udźwignięcia. Często się mówi o ubóstwie energetycznym. Problem smogu jest jednym z objawów ubóstwa energetycznego - dodaje Adam Palacz.

- Dzisiaj ciepłownie i elektrociepłownie spełniają normy dot. emisji szkodliwych substancji, ale wkrótce zaczną obowiązywać nowe regulacje. Koszt dostosowania się do nowych przepisów oczywiście będzie się przekładał na wysokość taryf - podkreśla Sebastian Gurgacz, zastępca dyrektora i lider zespołu projektowego Działu Efektywności Energetycznej w Krajowej Agencji Poszanowania Energii (KAPE).

Przypomina, że dyrektywa dotycząca ograniczenia emisji niektórych zanieczyszczeń do powietrza ze średnich obiektów, od 1 do 50 MW (dyrektywa MCP) zakłada nowe, niższe wielkości dopuszczalnych emisji SO2, NOx oraz pyłu. Dla źródeł od 5 do 50 MW nowe przepisy zaczną obowiązywać od 1 stycznia 2025 r., a do źródeł poniżej 5 MW od 1 stycznia 2030 r. Kolejne ograniczenia są w drodze.

Z drugiej strony mamy program Czyste Powietrze, który zakłada wydanie w ciągu najbliższych lat ok. 103 mld zł.

Trzeba więc skoordynować działania wynikające z programu Czyste Powietrze, modernizację źródeł wytwarzania ciepła i rozbudowę sieci ciepłowniczych.

- Istnieje ryzyko, że nagle się okaże, że dla zwykłego Kowalskiego tańszym rozwiązaniem będzie zbudowanie własnej kotłowni gazowej niż przyłączenie się do sieci ciepłowniczej - wskazuje Sebastian Gurgacz.

Dlatego też gminy i lokalne firmy ciepłownicze powinny wspólnie opracować model dostaw energii elektrycznej i ciepła.

Sebastian Gurgacz, zastępca dyrektora i lider zespołu projektowego Działu Efektywności Energetycznej w Krajowej Agencji Poszanowania Energii (KAPE). Fot. PTWP

Sebastian Gurgacz, zastępca dyrektora i lider zespołu projektowego Działu Efektywności Energetycznej w Krajowej Agencji Poszanowania Energii (KAPE). Fot. PTWP

- Około 40 proc. terenu Polski w dalszym ciągu jest niezgazyfikowane. Z powodów ekonomicznych ta gazyfikacja w jednej części kraju będzie miała bardziej dynamiczny charakter, a w innym mniej dynamiczny. Od 2016 r. mamy terminal LNG w Świnoujściu i w coraz większym stopniu wykorzystujemy jego potencjał. Gaz skroplony to prawdziwa rewolucja, taki gaz możemy przewozić w te części kraju, gdzie gazu sieciowego nie ma - przekonuje Henryk Mucha, prezes PGNiG Obrót Detaliczny.

W jego ocenie LNG jest sposobem na walkę ze smogiem w tych częściach Polski, gdzie nie ma gazu sieciowego. Również zwraca uwagę na czynnik ekonomiczny powstawania smogu.

- Istnieje brak świadomości połączony z ubóstwem energetycznym. Złej jakości paliw używa się nie dlatego, że takie są lokalne trendy, tylko jest to związane z czynnikiem ekonomicznym, czyli ubóstwem - podkreśla Henryk Mucha.

Wskazuje na konieczność współdziałania samorządu, firm energetycznych i rządu.

- Nie będzie aktywnej i skutecznej walki ze smogiem, jeżeli nie będzie współpracy pomiędzy rządem, samorządem i firmami energetycznymi. Dzisiaj istnieje współpraca pomiędzy rządem i firmami energetycznymi. Jest jednak wiele cennych aktywności, które dzieją się w oderwaniu od tego, co jest w warstwie rządowej i okołorządowej - zauważa Henryk Mucha.

Jedną z przyczyn smogu, zwłaszcza w miastach, jest transport. Rozwiązaniem tego problemu, według PGNiG, może być zastąpienie samochodów spalinowych pojazdami napędzanymi CNG, czyli sprężonym gazem ziemnym.

- W ostatnich dwóch latach CNG przeżywa prawdziwy rozwój, jest coraz więcej miast decydujących się na gaz ziemny sprężony, sieciowy. Jestem przekonany, że ten trend będzie się utrzymywał - prognozuje Henryk Mucha.

W walce ze smogiem bardzo pomocne mogą być również instytucje naukowe, które mogą m.in. budować systemy pomiarowe i dostarczać informacje na temat jakości powietrza.

- W Tarnowskich Górach przeprowadziliśmy pomiary jakości powietrza, które prowadzone były za pomocą samochodu elektrycznego wyposażonego w stację meteo i platformy pomiarowe oraz drona z aparaturą kontrolno-pomiarową. Na tych badaniach bardzo ładnie wychodziło, gdzie jest granica terenu, na którym pali się wszystkim, i tego, gdzie jest sieć ciepłownicza - informuje Jan Bondaruk, zastępca dyrektora ds. inżynierii środowiska z Głównego Instytutu Górnictwa (GIG).

Zwraca uwagę na brak koordynacji działań w walce ze smogiem.

- Obecnie środki przeznaczone na dofinansowanie termomodernizacji budynku czy wymianę źródła ciepła są przyznawane na podstawie wniosku. To powoduje, że środki są rozproszone na bardzo dużym obszarze, w efekcie czego smogu nie udaje się zlikwidować. Często jest tak, że samorządy lokalne przeprowadzają termomodernizację budynków użyteczności publicznej, jak szkoły czy przedszkola, a obok stoją stare budynki, bardzo często również będące własnością samorządu, w których są stare, kopcące piece - dodaje Jan Bondaruk.

Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl.  - Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2018


Oct 12, 2018

Booster Problem Causes Soyuz Mission Abort, Ballistic Re-entry

aerospace_daily_logo

Aerospace Daily & Defense Report

Irene Klotz

Thu, 2018-10-11 05:55

sojuz

October 11, 2018 - Soyuz MS-10 Launch Fails Due to Booster Issue Seeing Astronauts Returned to Earth - Image NASA tv

Soyuz capsule carrying a U.S. astronaut and Russian cosmonaut completed an emergency landing in Russia on Oct. 11 about 40 min. after the first ballistic abort in the history of the International Space Station (ISS) program.

First reports indicate astronaut Nick Hague and cosmonaut Alexey Ovchinin are in "good condition" and in contact with search-and-rescue teams sent to recover them, NASA spokeswoman Brandi Dean said.

The booster anomaly was identified about 3 min., 15 sec. after liftoff at 4:40 a.m. Eastern time, triggering a ballistic re-entry of the capsule and subjecting the crew to higher-than-normal G forces.

"It is a known mode of descent that crewmembers have gone through before," Dean said.

The booster anomaly has not been identified or described.

Hague and Ovchinin, the crew of Expedition 57, had planned to complete a four-orbit, 6-hr. journey to the ISS.

They would have joined Commander Alexander Gerst of the European Space Agency, NASA Flight Engineer Serena Au?ón-Chancellor and Roscosmos Flight Engineer Sergey Prokopyev, who arrived at the ISS in June.

Roscosmos is forming a state commission to investigate the incident, Dean said. But the Russian space agency will not be holding a press conference today, she added.

Soyuz used its launch abort system for the first time in September 1983 after a Soyuz T rocket caught fire on the launch pad seconds before liftoff. The capsule's launch escape system pulled the crew away from the rocket seconds before the vehicle exploded.

In 1975, a crewed Soyuz rocket suffered an inflight failure, causing an abort 295 sec. after launch. The crew landed safely, but experienced forces up to 21g during descent.

The Soyuz failure leaves the ISS partnership at least temporarily without crew transportation options. Boeing and SpaceX, which have been developing commercial space taxis in partnership with NASA, are not expected to be ready for operational crew rotation missions until mid- to late 2019.

Source URL: http://aviationweek.com/space/booster-problem-causes-soyuz-mission-abort-ballistic-re-entry

Sep 8, 2018

PUSTE OBIETNICE PO

Dmjbw6aWwAAjdvN_530_pix




Ma__opolskie_wg_PO_530_pix

Aug 20, 2018

Budowa kanału przez Mierzeję Wiślaną ruszy w ostatnim kwartale roku


01_wnp

AUTOR: PAP/RS |     20-08-2018 13:40

W ostatnim kwartale 2018 r. po zakończeniu konsultacji w związku z raportem oddziaływania na środowisko i po okresie lęgowym ptaków rozpocznie się budowa kanału przez Mierzeję Wiślaną - poinformowało w poniedziałek Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej.

Do 30 września Urząd Morski w Gdyni musi uzupełnić informacje w dokumentacji dotyczącej przekopu Mierzei Wiślanej.

Wyjaśnienia mają dotyczyć m.in. budowy samego obiektu oraz wpływu inwestycji na obszary chronione.

Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska (RDOŚ) w Olsztynie prowadzi postępowanie w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przekopu Mierzei Wiślanej.

Jak poinformowało w poniedziałek biuro prasowe Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, nie ma jeszcze konkretnego harmonogramu prac i konkretnego terminu rozpoczęcia budowy kanału.

Po zakończeniu konsultacji w związku z raportem oddziaływania na środowisko i po okresie lęgowym ptaków rozpocznie się budowa kanału przez Mierzeję Wiślaną

Mierzeja_Wislana

Fot. Shutterstock.com

"Na pewno będzie to ostatni kwartał 2018 roku po zakończeniu konsultacji w związku z raportem oddziaływania na środowisko i po okresie lęgowym ptaków"- wyjaśniło biuro prasowe resortu.

Rzeczniczka Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Olsztynie Justyna Januszewicz informowała wcześniej, że inwestor, czyli Urząd Morski w Gdyni do 30 września musi uzupełnić przede wszystkim wyjaśnienia informacji związane z rozwiązaniami technicznymi i technologicznymi budowy samego obiektu i jego funkcjonowania, sposobu wykonania prac budowlanych. Inwestor został także wezwany do uzupełnienia informacji dotyczącej sposobu oddziaływania na środowisko, w tym obszaru chronionego przede wszystkim, na ptaki będące przedmiotem ochrony w obszarze Natura 2000. Urząd Morski w Gdyni został zobowiązany także do wyjaśnienia informacji dotyczącej działań minimalizujących oddziaływanie na środowisko inwestycji.

W lipcu w Ostródzie na spotkaniu z mieszkańcami minister gospodarki morskiej Marek Gróbarczyk przekonywał, że kanał przez Mierzeję ma kolosalne znaczenie dla Polski, w szczególności dla Warmii i Mazur. Mówił wówczas, że budowa nowej drogi wodnej między Zatoką Gdańską a Zalewem Wiślanym "da wielkie możliwości rozwojowe dla regionu i portu w Elblągu".

Mówił, że kanał przez Mierzeję da nowe możliwości dla operatorów i nie jest prawdą - jak zaznaczył - że port w Elblągu będzie konkurencją dla portów w Gdańsku czy w Gdyni. Jak ocenił minister Gróbarczyk, elbląski port będzie portem wspomagającym, ale też alternatywnym dla tych przedsiębiorców, których nie stać na korzystanie z dużych portów.

Według rządu przekop Mierzei Wiślanej to inwestycja kluczowa, która ma ożywić gospodarczo Warmię i Mazury, a jednocześnie projekt ten realizowany jest pod kątem bezpieczeństwa państwa.

Czytaj: Mateusz Morawiecki: blisko miliard złotych na przekop Mierzei Wiślanej

Zarząd woj. pomorskiego negatywnie zaopiniował plany inwestycji. W jego ocenie budzi ona obawy ze względów ekonomicznych i przyrodniczych. Z kolei sejmik województwa warmińsko-mazurskiego przyjął stanowisko, w którym poparł plan przekopu przez Mierzeję Wiślaną. Jak ocenił, to inwestycja istotna dla rozwoju subregionu elbląskiego.

Przekop przez Mierzeję Wiślaną, jeden z głównych projektów rządu PiS, ma powstać w miejscowości Nowy Świat, liczyć będzie ok. 1300 m długości i 5 m głębokości. Ma umożliwić wpływanie do portu w Elblągu jednostek o zanurzeniu do 4 m. Przez kanał będą mogły przepływać statki o długości 100 metrów i szerokości 20 m.

Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. ? Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2018