Krzysztof Fugiel
Środa, 19 Grudnia 2018 roku. Dzisiaj są imieniny: Beniaminy, Dariusza, Gabrieli
Flash Player

­­­­­­­­

­7 Cudownych Ocaleń pułkownika Woj­ska Polskiego w stanie spoczy­nku Antoniego Fugla.

Więcej na ­

youtube_logo

 

 

 

Materiały o walce

Antoniego Fugla w AK

przekazałem do:

Muzeum_AK_w_Krakowie 

Oil_is_ruling_the_World__250_px 

RATUJ EXALO CENTRUM KRAKÓW

­­

­­­­­Linkedin_250_px

­ ­

===========================

Flag Counter­­

­Mahatma_Ganghi

 

 

 

 

 

Herb_Pobog
­

 

 

 

 

 

­

 

Utwórz swoją wizytówkę  

Fugiel_animation

­­­ anima_pilsudski_fugiel_trans

Witam  na FORUM  KRZYSZTOFA A. FUGLA. W FORUM są następujące tematy które poruszam:

Współczesny Przemysł Naftowy
Health, Safety, Envinroment
Historia Nafty
O Świecie
Nie tylko Szkiełko i Oko
O Krakowie­
Foto

Zamieszczane tu materiały są prywatnymi tekstami i opiniami Autora FORUM z którymi można się nie zgadzać, jednakże Autor uważa je za swoje i niezmienne, aż do czasu poznania nowych faktów.

W przypadku innych artykułów, bądź notatek, Autor FORUM nie bierze odpowiedzialności za ich treść, jednakże zawsze są  zamieszczane dane osobowe Autora tekstu bądź dane źródłowe tekstu.

Wszelkie uwagi i propozycje tematyczne dotyczące FORU­M proszę przesyłać do mnie E-mailem ( patrz niżej ), lub wpisać swój komentarz ­na podstronie Księga.



Szukaj

Loading

Kontakt

chrisfugiel [at] hotmail.com

Imię i Nazwisko

E-mail

Treść

BELOW CHOOSE THE LANGUAGE TO TRANSLATE THE FORUM PAGES TO ANY OF 22 OTHER LANGUAGES !

© meteogroup.pl

Cena_Akcji­

­PGNIG notowania

logo_PGNIG

Kursy walut
Money.pl - Serwis Finansowy nr 1
NBP 2018-12-18
USD 3,7668 -0,54%
EUR 4,2853 -0,12%
CHF 3,7989 -0,09%
GBP 4,7654 -0,13%
Wspierane przez Money.pl

Protected by Copyscape Plagiarism Check

Imatag_logo_120_pix­

­­KRZYSZTOF A. FUGIEL FORUM

Wypromuj również swoją stronę­

­

SPE.Poland_web

SITPNiG_logo_V_small



­­­WNiG_120px

IPCC_logo_120px

Rat

 

  Polska_Walczaca_szara_GIF_animated_OK

 

 

 

prezydent_pl_120_px 

LechKaczynski_org 

Lech_Kaczynski_pl 

Telewizja_Republika

 

 

PodziemnaTV 

Niezalezna_pl­


Niepoprawni_pl


PCh24_pl

­

Akademia_Geopolityki

Poland_Current_Events_120_px

Robert_Brzoza_120_pix

Mennica Skarbowa - Pewne inwestycje w metale szlachetne­


­

­ ­
Jan 21, 2018

MAE podwyższa prognozy produkcji ropy spoza OPEC

wnp

AUTOR: WNP.PL (PA) |     19-01-2018 15:55 | AKTUALIZACJA: 19-01-2018 15:58

Międzynarodowa Agencja Energetyczna (MAE) podwyższyła swoje prognozy dotyczące wzrostu wydobycia ropy w Stanach Zjednoczonych w 2018 roku z 870 tys. baryłek dziennie do 1,1 mln baryłek dziennie, czyli o ponad jedną czwartą. Wszystko z powodu rosnących notowań tego surowca.

Autorzy comiesięcznego raportu MAE zwracają uwagę, że ocena prawdopodobieństwa czy ostatni trend wzrostowy na rynku ropy może utrzymać się na dłużej, musi brać pod uwagę gwałtowny wzrost produkcji, który już zaczyna być widoczny, a w dalszej części roku powinien być jeszcze wyraźniejszy. Wydobycie łupkowe w USA, które charakteryzuje się niezwykle krótkim cyklem produkcyjnym, już reaguje na rosnące ceny. W efekcie MAE zwiększyło swoje prognozy wzrostu wydobycia ropy w USA w całym 2018 roku z 0,87 do 1,1 mln baryłek dziennie.

MAE o ponad jedną czwartą zwiększyło prognozy wzrostu wydobycia ropy w USA

Kiwony

Fot. Fotolia

Zdaniem ekspertów Agencji jest wielce prawdopodobne, że już wkrótce produkcja ropy w Stanach ponownie wyprzedzi światowych liderów, Arabię Saudyjską i Rosję. Dodając do tego rosnące wydobycie w Kanadzie i Brazylii, a także spadki w Meksyku, Chinach i innych krajach spoza OPEC, łączna produkcja spoza OPEC w obecnym roku wzrośnie zdaniem MAE o 1,7 mln baryłek dziennie. Po załamaniu z 2016 roku i systematycznej odbudowie z roku 2017, oznacza to powrót do wyników z lat 2013-2015, kiedy za sprawą USA produkcja poza kartelem rosła średnio o 1,9 mln baryłek dziennie.

Z drugiej strony MAE zaznacza, że niepewność co do sytuacji w Wenezueli, gdzie w ostatnim roku produkcja spadła o niemal 0,5 mln baryłek dziennie, każde z ostrożnością podchodzić do tradycyjnych założeń agencji, przewidujących produkcję krajów OPEC na stabilnym poziomie.

Po stronie popytowej MAE przewiduje w 2018 roku wzrost zapotrzebowania na ropę na poziomie 1,3 mln baryłek dziennie, co może wydawać się liczbą konserwatywną, ale bierze pod uwagę z jednej strony obecne postrzeganie zdrowej sytuacji w dziedzinie globalnego wzrostu gospodarczego, a z drugiej strony fakt, że od czerwca 2017 roku ropa podrożała o 55 proc., co będzie musiało wpłynąć na ograniczenie wzrostu popytu.

Materiał z portalu www.wnp.pl. ? Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2018

Jan 16, 2018

Pope Francis Warns of Nuclear War

MattersIndia

Published on: 4:49 am, January 16, 2018 by: mattersindia.com

pope_francis_nuclear_war_370x290

Pope addresses journalists aboard the plane for his trip to Chile and Peru

Pope Francis warned against the dangers of nuclear war on January 15 before setting off on a trip to Chile and Peru, saying he is afraid of what could happen.

?I think we are at the very limit,? Pope Francis said when asked if he was concerned about nuclear war breaking out. ?I am really afraid of this. One accident is enough to precipitate things.?

Pope Francis?s comments follow the mass panic caused in Hawaii by a false missile warning issued on January 13. The mistaken alert underscored the risk of potentially entering an unintentional war with North Korea. Hawaii Democratic Rep. Tulsi Gabbard said on Sunday that the false alert shows the need for direct negotiations with North Korea.

While the Pope did not discuss North Korea or Hawaii, he has frequently spoken about the deadly risks of nuclear war and called for nuclear disarmament. Reporters who boarded Pope Francis?s plane for Chile received a photo of a young Japanese boy in 1945 carrying his dead brother following the U.S. nuclear bombing of Nagasaki, Reuters reports.

?I was moved when I saw this,? Francis said. ?The only thing I could think of adding were the words ?the fruits of war.?? Francis said, referring to a caption put on the back of the image.

?I wanted to have it reprinted and distributed because an image like this can be more moving than a thousand words. That is why I wanted to share it with you,? he said.

Jan 15, 2018

Confer Bharat Ratna to His Holiness The 14th Dalai Lama


Dr. Atul Kini India

The Tibetan spiritual leader and Nobel laureate has been in exile in India ever since the annexation of Tibet by the People's Republic of China. Throughout His Holiness's 56 years long exile period and even before, His Holiness has remained not just a spiritual figure but also a champion of peace.

His Holiness throughout the exile period has helped to revive the sacred Indian treasure, the Nalanda tradition of Buddhism and also preached compassion and peac­e to the world and has also been a vocal supporter of interfaith dialogue.

We request the Hon'ble Prime Minister of India, Shri Narendra Modi to confer His Holiness The 14th Dalai Lama the highest civilian award of India.


Jan 11, 2018

SAMOCHODY ELEKTRYCZNE W POLSCE - ELEKTROMOBILNOŚĆ

Electromobility Poland: To będzie przełomowy rok dla polskiej elektromobilności

Autor: wnp.pl (PIM) | 04-01-2018 17:28 | aktualizacja: 04-01-2018 17:35

Wejście w życie ustawy o elektromobilności oraz rozstrzygnięcie I etapu konkursu na prototyp polskiego samochodu elektrycznego to zdaniem ElectroMobility Poland dwa przełomowe wydarzenia, które czekają branżę już w pierwszym kwartale 2018 roku. Pierwsze polskie e-auta kupią firmy energetyczne.

Ustawa ma zostać przyjęta i wkrótce wejść w życie.

W pierwszym kwartale tego roku Electromobility Poland podpisze umowy z wybranymi podmiotami, a następnie rozpoczną się prace nad powstaniem prototypów pojazdów elektrycznych.

Powołany ma zostać Funduszu Niskoemisyjnego Transportu, wspierający m.in. rozwój infrastruktury.

Junior - jeden z nagrodzonych projektów, autorstwa Łukasza Myszyńskiego.

Fot. ElectroMobility Poland

Jesteśmy w trakcie poszukiwań partnera do uruchomienia produkcji. Postępowanie będzie trwało kilkanaście miesięcy, więc jego kluczowe etapy przypadną właśnie na 2018 rok. Chcemy mieć pewność, że pracujemy z najlepszymi firmami z tej branży, dlatego w trakcie kolejnych etapów postępowania będziemy weryfikować naszych partnerów. Uruchomimy produkcję z tym, który zaprezentuje najlepszą koncepcję biznesową i największe umiejętności techniczne - mówi Piotr Zaremba, szef projektu ElectroMobility Poland.

W pierwszym kwartale 2018 r. spółka podpisze umowy z wybranymi w postępowaniu podmiotami, a następnie rozpoczną się prace nad powstaniem prototypów pojazdów elektrycznych. Małoseryjna produkcja będzie kolejnym etapem tego procesu, a pierwszymi użytkownikami polskich e-aut będą m.in. cztery największe polskie koncerny energetyczne. PGE Polska Grupa Energetyczna, Energa, Enea, Tauron Polska Energia oraz TVP podpisały już w tej sprawie listy intencyjne w siedzibie Ministerstwa Energii. Podpisane dokumenty mówią o łącznym zainteresowaniu zakupem polskiego e-auta na poziomie dwóch tysięcy sztuk.

Firmy energetyczne są bardzo ważnym uczestnikiem całego projektu elektromobilności. One żyją ze sprzedaży energii elektrycznej, więc gdy na drogach pojawi się więcej pojazdów elektrycznych, firmy te będą miały zapewniony zbyt dla swojego podstawowego produktu - tłumaczy Michał Kurtyka, wiceminister energii.

Czytaj także: Polska elektromobilność powoli startuje

Grupa PGE stawia na projekty związane z elektromobilnością. - Wspólnie z samorządami rozwijamy infrastrukturę ładowania oraz tworzymy system zachęcający podmioty publiczne i prywatne do korzystania z pojazdów elektrycznych. Z projektem budowy polskiego auta elektrycznego również wiążemy spore nadzieje - mówi Henryk Baranowski, prezes PGE Polskiej Grupy Energetycznej.

Zainaugurowana przez pięć podmiotów współpraca przyczyni się również do stymulacji rozwoju polskiej elektromobilności, zwiększając udział pojazdów o napędzie elektrycznym w rynku. Działania te dostarczą także spółce ElectroMobility Poland niezbędnej informacji zwrotnej o potrzebie ewentualnych zmian w konstrukcji przed ostatecznym uruchomieniem produkcji seryjnej, pozwalając dostosować przyszłą ofertę do oczekiwań i potrzeb docelowych odbiorców, zarówno klientów indywidualnych, jak i flotowych.

Daniel Obajtek, prezes Energi podkreśla znaczenie upowszechnienia samochodu elektrycznego na polskim rynku: proces ten znacząco przyspieszy budowę popytu na nowe usługi w obszarze elektromobilności, które już dziś oferuje Grupa Energa. - Jesteśmy zainteresowani przeprowadzeniem pilotaży, w ramach których przekażemy ElectroMobility Poland informację dotyczącą funkcjonowania systemów i terminali ładowania z wyprodukowanym samochodem elektrycznym ? mówi Daniel Obajtek.

Obok ustawy kolejnym przełomem dla rozwoju elektromobilności w 2018 r. będzie powołanie Funduszu Niskoemisyjnego Transportu, wspierającego m.in. rozwój infrastruktury, której brak jest wskazywany jako jedna z głównych barier zakupu samochodu elektrycznego.

Projekt ustawy o elektromobilności został przyjęty przez rząd pod koniec 2017 r. Znalazły się w nim m.in. zapisy dotyczące zarówno budowy infrastruktury ładowania, jak wspierania rynku samochodów elektrycznych.

Planuje się, że do końca 2020 r. sieć bazową stworzy 6 tys. punktów ładowania energią elektryczną o normalnej mocy i 400 punktów ładowania dużej mocy oraz 70 punktów tankowania CNG (sprężonego gazu).

Wśród proponowanych zachęt jest zniesienie akcyzy na e-samochody, wstęp do stref niskoemisyjnych oraz możliwości darmowego parkowania i korzystania z buspasów.

Projekt określa też warunki tworzenia przez gminy stref czystego transportu, po których pojazdy napędzane paliwami alternatywnymi mogłyby się poruszać bez przeszkód. Wjazd do takiej strefy samochodem spalinowym będzie natomiast płatny. Opłata nie będzie mogła przekraczać 30 zł dziennie i będzie dochodem gminy.

 http://www.wnp.pl/wiadomosci/314481.html

Jan 11, 2018

Samochody elektryczne: nadchodzi fala nowych ofert

wnp

Autor: wnp.pl (PIM) | 11-01-2018 11:10 | aktualizacja: 11-01-2018 11:15

Na razie elektryczne auta mamy głównie w zapowiedziach, ale terminy stają się coraz bliższe. Zacznie się już w przyszłym roku, ale wysyp elektrycznych modeli jest zapowiadany na 2020 rok. Będzie w czym wybierać.

Samochody_elektryczne_1

Za kilka lat na ulicach zaroi się od elektrycznych aut.

Fot. Materiały prasowe

W przyszłym roku na drogi wyjadą m.in. samochody nowej, elektrycznej marki Daimlera i ciężarówka na baterie od Tesli.

Hyundai chce sprzedawać 100 tys. elektrycznych aut rocznie, General Motors liczy na milion.

Honda zapowiada baterie, których ładowanie zajmie jedynie 15 minut.

Już w tym roku na drogach ma się pojawić pierwszy elektryczny samochód Jaguara o nazwie i-Pace. Na to, aby każdy model stajni Jaguar Land-Rover oferował napęd elektryczny, trzeba będzie poczekać do roku 2020.

Na ten rok również Citroen zapowiada nowe elektryczne auto - model C5 Aircross w wersji hybryda plug-in. W przyszłym roku elektryczną wersję modelu 208 zapowiada Peugeot. Najnowszy nabytek koncernu PSA marka Opel do 2024 roku ma zostać całkowicie zelektryfikowana - każdy model ma mieć elektryczną wersję.

Poprzedni właściciel Opla, General Motors, zapowiada, że do 2023 roku wprowadzi na rynek 20 nowych modeli z napędem elektrycznym lub wodorowym, a do roku 2026 będzie sprzedawać milion elektrycznych aut rocznie.

Nową hybrydę plug-in zapowiada na ten rok także Subaru, które deklaruje, że w roku 2020 zakończy w Europie i Australii sprzedaż aut z silnikami Diesla. W roku 2021 mają się pojawić na rynku całkowicie elektryczne modele tej marki.

Hyundai, który już produkuje samochody elektryczne, ma zamiar w tym roku przekroczyć liczbę 100 tys. takich aut. Apetyt firma ma duży, bo zapowiada osiągnięcie pozycji drugiego na świecie producenta samochodów EV. Do 2020 roku w europejskiej ofercie marki ma się pojawić 10 takich aut.

BMW_i3

BMW i3.

Oferujące modele i3 oraz i8 BMW już w tym roku przekroczyło liczbę 100 tys. aut z takim napędem dostarczonych klientom. Rok 2019 ma być ważny także dla marek grupy BMW. Obok dostępnych już na rynku modeli pojawią się elektryczne samochody w markach Mini, Rolls Royce, a także w sportowej linii M. Do roku 2025 grupa chce wprowadzić na rynek 25 modeli z elektrycznym napędem. W tym 12 całkowicie EV (do samochodów elektrycznych wlicza się także hybrydy plug-in, które oprócz silnika elektrycznego i możliwości doładowania baterii z sieci mają także silniki spalinowe).

BMW_i8_roadster_i_coupe

BMW i8 roadster i coupe.

Czytaj także: Electromobility Poland: To będzie przełomowy rok dla polskiej elektromobilności

Liderem w produkcji takich hybryd jest Toyota, która na rok 2020 zapowiada uruchomienie sprzedaży samochodów w pełni elektrycznych w Chinach i Indiach. Dwa lata później ma wejść na rynek pierwszy seryjnie produkowany samochód z bateriami ze stałym elektrolitem. W zestawieniu z bateriami litowo-jonowymi mają one mieć większy zasięg i krótszy czas ładowania.

Honda także zapowiada samochody z krótkim czasem ładowania baterii. Miałoby to zajmować ? kwadrans. Na razie firma dopiero przygotowuje się do wypuszczenia na europejski rynek pierwszego elektrycznego samochodu, co ma nastąpić w roku 2019. Trzy lata później już wszystkie modele Hondy w Europie mają mieć wersję elektryczną.

W przyszłym roku wszystkie modele Volvo mają już mieć wersje elektryczne. Pojawi się także nowa marka, Polestar, która będzie wytwarzać tylko samochody elektryczne o wysokich osiągach.

W 2019 roku ma się pojawić na rynku pierwszy w pełni elektryczny model Porsche - Mission E. Audi zapowiada, że do 2025 roku zelektryfikuje 20 modeli, z czego 12 będzie miało wyłącznie napęd elektryczny. Do 2030 roku wszystkie marki grupy Volkswagena mają oferować elektryczne wersje każdego modelu. Przeznaczy na takie samochody 20 mld euro, kolejnych 50 mld pójdzie na produkcję akumulatorów do tych aut.

Nissan_Leaf

Nissan Leaf

Czytaj także: Ceny litu gwałtownie rosną, producenci baterii się martwią

Ford, który na samochody elektryczne przeznaczył dotąd 4,5 mld dolarów, do 2020 roku chce wprowadzić na rynek 13 nowych, zelektryfikowanych modeli.

Fiat Chrysler Automobiles zapowiada zelektryfikowanie połowy swojej gamy pojazdów do roku 2020. Jedynie Maserati ma już wówczas oferować elektryczny napęd w całej gamie.

Wygląda na to, że najdłużej przyjdzie nam czekać na zelektryfikowanie Mazdy. Wszystkie modele tej marki mają zyskać taki napęd w latach 2030-2035.

Alians Renault Nissan Mitsubishi na rynku elektrycznych aut obecny jest od dawna i zapowiada, że do 2022 roku wprowadzi następnych 12 aut z takim napędem.

Renault_ZOE

Renault ZOE

Do tego czasu elektryczne wersje mają się pojawić we wszystkich modelach koncernu Daimler, przy czym chodzi nie tylko o Mercedesy. W przyszłym roku firma chce wprowadzić na rynek nową markę samochodów elektrycznych o nazwie EQ. Pierwszym modelem będzie SUV EQC.

Tesla zapowiada na rok 2020 drugą generację roadstera, która na rozpędzenie się do 100 km/h ma potrzebować zaledwie 1,9 sekundy! Już za rok ma natomiast pokazać elektryczną ciężarówkę o nazwie Semi.

Materiał z portalu www.wnp.pl. - Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2018