Krzysztof Fugiel
Piątek, 16 Listopada 2018 roku. Dzisiaj są imieniny: Edmunda, Marii, Marka
Flash Player

­­­­­­­­

­7 Cudownych Ocaleń pułkownika Woj­ska Polskiego w stanie spoczy­nku Antoniego Fugla.

Więcej na ­

youtube_logo

 

 

 

Materiały o walce

Antoniego Fugla w AK

przekazałem do:

Muzeum_AK_w_Krakowie 

Oil_is_ruling_the_World__250_px 

RATUJ EXALO CENTRUM KRAKÓW

­­

­­­­­Linkedin_250_px

­ ­

===========================

Flag Counter­­

­Mahatma_Ganghi

 

 

 

 

 

Herb_Pobog
­

 

 

 

 

 

­

 

Utwórz swoją wizytówkę  

Fugiel_animation

­­­ anima_pilsudski_fugiel_trans

Witam  na FORUM  KRZYSZTOFA A. FUGLA. W FORUM są następujące tematy które poruszam:

Współczesny Przemysł Naftowy
Health, Safety, Envinroment
Historia Nafty
O Świecie
Nie tylko Szkiełko i Oko
O Krakowie­
Foto

Zamieszczane tu materiały są prywatnymi tekstami i opiniami Autora FORUM z którymi można się nie zgadzać, jednakże Autor uważa je za swoje i niezmienne, aż do czasu poznania nowych faktów.

W przypadku innych artykułów, bądź notatek, Autor FORUM nie bierze odpowiedzialności za ich treść, jednakże zawsze są  zamieszczane dane osobowe Autora tekstu bądź dane źródłowe tekstu.

Wszelkie uwagi i propozycje tematyczne dotyczące FORU­M proszę przesyłać do mnie E-mailem ( patrz niżej ), lub wpisać swój komentarz ­na podstronie Księga.



Szukaj

Loading

Kontakt

chrisfugiel [at] hotmail.com

Imię i Nazwisko

E-mail

Treść

BELOW CHOOSE THE LANGUAGE TO TRANSLATE THE FORUM PAGES TO ANY OF 22 OTHER LANGUAGES !

© meteogroup.pl

Cena_Akcji­

­PGNIG notowania

logo_PGNIG

Kursy walut
Money.pl - Serwis Finansowy nr 1
NBP 2018-11-16
USD 3,7876 -0,52%
EUR 4,2950 -0,05%
CHF 3,7608 -0,54%
GBP 4,8468 -0,45%
Wspierane przez Money.pl

­
­­ Protected by Copyscape Plagiarism Check

Imatag_logo_120_pix­

­­KRZYSZTOF A. FUGIEL FORUM

Wypromuj również swoją stronę­

­

SPE.Poland_web

SITPNiG_logo_V_small



­­­WNiG_120px

IPCC_logo_120px

Rat

 

  Polska_Walczaca_szara_GIF_animated_OK

 

 

 

Wassermann-Małgorzata-głosuj-120-pix_1 

prezydent_pl_120_px 

LechKaczynski_org 

Lech_Kaczynski_pl 

Telewizja_Republika

 

 

PodziemnaTV 

Niezalezna_pl­


Niepoprawni_pl


PCh24_pl

­

Akademia_Geopolityki

Poland_Current_Events_120_px

Robert_Brzoza_120_pix

Mennica Skarbowa - Pewne inwestycje w metale szlachetne­


­

­
Oct 27, 2018

RAPORT: Znikający samochód elektryczny

KOMENTUJE: Agata Rzędowska

Co się stało z polskim samochodem elektrycznym? Prototyp może zostać zaprezentowany w pierwszej połowie 2019 albo dopiero w 2022 roku. Agata Rzędowska dokonuje przeglądu najważniejszych informacji na ten temat.

Kto nie pamięta polskiego samochodu jakim był FSO Polonez, temu nakreślę pokrótce jego historię: otóż w 1972 roku na najwyższych szczeblach rządowych zdecydowano o tym, jaki kierunek rozwoju będzie najlepszy dla fabryki FSO.

Niespełna rok później sprecyzowano jaki nowy polski samochód powinien powstać w FSO i zaproszono do współpracy zagranicznego partnera do jego zaprojektowania. Po dwóch latach powstał prototyp pojazdu. Pomiędzy 1975 a 1977 rokiem prowadzono intensywne prace nad nadwoziem, bezpieczeństwem, prowadzono testy po to by 3 maja 1978 roku ruszyć z produkcją na masową skalę. Po drodze między 1972 a 1978 rokiem był plebiscyt na nazwę auta.

Jeśli ktoś śledzi bieżącą historię polskiej motoryzacji od razu dostrzeże kilka podobieństw pomiędzy dzisiejszymi procedurami a nie tak odległą historią Poloneza. Sześć lat wystarczyło by ideę wprowadzić w życie. Dziś wprowadzenie zupełnie nowego pojazdu na rynek to około pięć lat. Trochę mniej czasu zajmie przy projektach nie potrzebujących pełnej homologacji. Dwa lata nadal wystarczą by powstał prototyp. Zatem, gdzie jest polski elektryczny samochód po dwóch latach działania instytucji mającej stać za jego powstaniem?

Była gala

Po ogłoszeniu wiosną 2017 roku konkursu i gali podsumowującej go jesienią tego samego roku żadnych ruchów nie widać. Na stronie konkursu możemy przeczytać, że ?przyszłość motoryzacji należy do pojazdów elektrycznych? oraz, że ?w 2040 roku już co czwarty samochód na świecie będzie napędzany tego typu silnikiem?. Można obejrzeć zdjęcia z wręczenia nagród oraz zapoznać się z patronami konkursu. Dla przypomnienia są to: Ministerstwo Energii, Enea, Energa, PGE i Tauron. Laureaci Łukasz Myszyński, Damian Woliński, Sebastian Nowak i Mateusz Tomiczek na razie jeszcze nie mogą cieszyć się choćby z wydrukowanego modelu 3D według własnej koncepcji. Electromobility Poland (EMP), która miała dostarczyć e-samochód na rynek tego nie zrobiła.

Będzie gradobicie

Nad EMP od kilku miesięcy gromadzą się ciemne chmury. Rozbudzone oczekiwania i nie do końca jasna strategia komunikowania przez spółkę dalszych działań doprowadziły do tego, że w ostatnich tygodniach wielu miejscach ukazały się publikacje nieprzychylne EMP. Portal WP.pl pisał o ?roztrwonionym kapitale?, innpoland.pl sugeruje, że w firmie nic się nie dzieje, na portalu wyborcza.pl można przeczytać, że rzeczniczka Aleksandra Baldys zdementowała jakoby firma miała trudności finansowe. W kontaktach z mediami zasłania się koniecznością zachowania danych dotyczących potencjalnej produkcji w tajemnicy, ze względu na dobro projektu. W kwietniu 2018 roku na pytania BiznesAlert.pl dotyczące przyszłości projektu odpowiedziała: ?kluczowy cel postępowania, czyli stworzenie funkcjonalnego prototypu samochodu elektrycznego do końca 2018 roku, pozostaje ten sam, podobnie jak harmonogram działań. W pierwszej połowie 2019 roku spółka zaprezentuje jeżdżący prototyp?.

O tym samym w maju 2018 mówił sam prezes. Tam, gdzie nie ma rzetelnych informacji, tam rodzą się domysły i powstają plotki. Spółka od momentu powołania do dziś miała już dwóch prezesów, powstała już druga odsłona strony internetowej, była uchwała o podwyższeniu kapitału zakładowego (został on podniesiony z 10 milionów zł do 30 milionów zł), ale namacalnych efektów działalności firmy nie ma. Siedzibą spółki jest biuro zlokalizowane na ostatnim piętrze budynku przy Mysiej (w tym samym miejscu ma swoją siedzibę PGE), nie ma tam przestrzeni do projektowania i prototypowania pojazdów. Sam prezes EMP Piotr Zaremba jest jednocześnie członkiem rady nadzorczej spółki Lotos Paliwa. Równolegle do postępowania w EMP toczy się zupełnie nowy projekt, powstaje e-samochód użytkowy. Czy ma on pozwolić na wyjście z twarzą władzom ministerstwa energii z konkursu, którego efektem miało być powstanie polskiego elektrycznego samochodu?



back