Krzysztof Fugiel
Piątek, 16 Listopada 2018 roku. Dzisiaj są imieniny: Edmunda, Marii, Marka
Flash Player

­­­­­­­­

­7 Cudownych Ocaleń pułkownika Woj­ska Polskiego w stanie spoczy­nku Antoniego Fugla.

Więcej na ­

youtube_logo

 

 

 

Materiały o walce

Antoniego Fugla w AK

przekazałem do:

Muzeum_AK_w_Krakowie 

Oil_is_ruling_the_World__250_px 

RATUJ EXALO CENTRUM KRAKÓW

­­

­­­­­Linkedin_250_px

­ ­

===========================

Flag Counter­­

­Mahatma_Ganghi

 

 

 

 

 

Herb_Pobog
­

 

 

 

 

 

­

 

Utwórz swoją wizytówkę  

Fugiel_animation

­­­ anima_pilsudski_fugiel_trans

Witam  na FORUM  KRZYSZTOFA A. FUGLA. W FORUM są następujące tematy które poruszam:

Współczesny Przemysł Naftowy
Health, Safety, Envinroment
Historia Nafty
O Świecie
Nie tylko Szkiełko i Oko
O Krakowie­
Foto

Zamieszczane tu materiały są prywatnymi tekstami i opiniami Autora FORUM z którymi można się nie zgadzać, jednakże Autor uważa je za swoje i niezmienne, aż do czasu poznania nowych faktów.

W przypadku innych artykułów, bądź notatek, Autor FORUM nie bierze odpowiedzialności za ich treść, jednakże zawsze są  zamieszczane dane osobowe Autora tekstu bądź dane źródłowe tekstu.

Wszelkie uwagi i propozycje tematyczne dotyczące FORU­M proszę przesyłać do mnie E-mailem ( patrz niżej ), lub wpisać swój komentarz ­na podstronie Księga.



Szukaj

Loading

Kontakt

chrisfugiel [at] hotmail.com

Imię i Nazwisko

E-mail

Treść

BELOW CHOOSE THE LANGUAGE TO TRANSLATE THE FORUM PAGES TO ANY OF 22 OTHER LANGUAGES !

© meteogroup.pl

Cena_Akcji­

­PGNIG notowania

logo_PGNIG

Kursy walut
Money.pl - Serwis Finansowy nr 1
NBP 2018-11-16
USD 3,7876 -0,52%
EUR 4,2950 -0,05%
CHF 3,7608 -0,54%
GBP 4,8468 -0,45%
Wspierane przez Money.pl

­
­­ Protected by Copyscape Plagiarism Check

Imatag_logo_120_pix­

­­KRZYSZTOF A. FUGIEL FORUM

Wypromuj również swoją stronę­

­

SPE.Poland_web

SITPNiG_logo_V_small



­­­WNiG_120px

IPCC_logo_120px

Rat

 

  Polska_Walczaca_szara_GIF_animated_OK

 

 

 

Wassermann-Małgorzata-głosuj-120-pix_1 

prezydent_pl_120_px 

LechKaczynski_org 

Lech_Kaczynski_pl 

Telewizja_Republika

 

 

PodziemnaTV 

Niezalezna_pl­


Niepoprawni_pl


PCh24_pl

­

Akademia_Geopolityki

Poland_Current_Events_120_px

Robert_Brzoza_120_pix

Mennica Skarbowa - Pewne inwestycje w metale szlachetne­


­

­
Oct 15, 2018

Brexit - Brytyjczycy szykują się na apokalipsę


WNP.PL (ADAM SOFUŁ)   

Brexit - Brytyjczycy szykują się na apokalipsę

Rozwód Wielkiej Brytanii z UE moze być bardzo kosztowny

Fot. Shutterstock.com

Puste półki w sklepach, drożyzna, uziemione samoloty i katastrofa przemysłu motoryzacyjnego ? im bliżej opuszczenia przez Wielką Brytanię Unii Europejskiej bez porozumienia w sprawie warunków wyjścia (a na to się nie zanosi), tym bardziej apokaliptyczne scenariusze przyszłości poza UE malują brytyjscy analitycy.

Wielka Brytania ma opuścić UE 29 marca 2019 roku, tymczasem wciąż daleko do porozumienia regulującego zasady wyjścia.

Brak takiego porozumienia może oznaczać m.in. wygaśnięcie wszystkich umów dotyczących transportu lotniczego i uziemienie większości maszyn.

Przemysł motoryzacyjny już liczy potencjalne straty - mogą one sięgnąć 4,5 mld funtów.

Eksperci zwracają uwagę na możliwe trudności w zaopatrzeniu w żywność i leki.

Nieco ponad dwa lata temu (w czerwcu 2016 roku) Brytyjczycy niewielką większością głosów w referendum "wybrali wolność" od UE. Im bliżej terminu rzeczywistego brytyjsko-europejskiego rozwodu, tym po drugiej stronie Kanału rosną obawy, że ta "wolność" może mieć bardzo gorzki posmak, a przyszłość po brexicie jawi się jako czarna dziura.

Zobacz też:Brytyjczycy gromadzą leki i martwią się o żywność. Boją się brexitu

Coraz więcej wskazuje, że zrealizuje się scenariusz tzw. twardego brexitu, czyli opuszczenia UE bez określenia warunków wyjściowych ? ustalenia zasad, ale i stopnia wyjścia tzn. jakich europejskich regulacji Wielka Brytania jest skłonna przestrzegać w zamian za określone ustępstwa w dostępie do europejskiego rynku. Dziś zawarcie takiego porozumienia staje się coraz mniej realne.

Zobacz też: BrexitBrief#2: Trwają przygotowania do brexitu bez porozumienia

Zgodnie z uzgodnionym kalendarzem Wielka Brytania przestanie być członkiem Unii Europejskiej za niepełna rok ? 29 marca 2019 roku. Negocjacje w sprawie porozumienia powinny się zakończyć ? w myśl przyjętego przez obie strony harmonogramu - w październiku, by po pierwsze dać parlamentom czas na ratyfikację dokumentu, a po drugie ? dać interesariuszom, przede wszystkim biznesowi, czas na przystosowanie się do nowych reguł. Czasu jest zatem coraz mniej, a nadzieje na porozumienie coraz mniejsze

Co się stanie, jeśli porozumienia nie będzie? Wielka Brytania przestanie być uczestnikiem wspólnego europejskiego rynku, a w stosunkach z krajami UE zaczną obowiązywać taryfy WTO ? na pozór niewysokie, bo na większość artykułów sięgające 3-4 proc. (chociaż na auta to już 10 proc.) ale to i tak więcej niż zerowe stawki.

Na dodatek jeżeli nie zostaną zawarte żadne umowy, pojawią się dodatkowe kontrole utrudniające handel. Dziś państwa UE wzajemnie uznają większość swoich kontroli sanitarnych i dotyczących bezpieczeństwa produktów, więc nie przeprowadzają dodatkowych kontroli na granicy. Po brexicie to ułatwienie zniknie, a to będzie generowało dodatkowe koszty ? bo towary będą docierały do odbiorcy wolniej, a ponadto za kontrole, zezwolenia i certyfikaty trzeba będzie zapłacić.

Opublikowany w marcu wspólny raport firmy konsultingowej Oliver Wyman i kancelarii prawnej Clifford Chance szacuje, że jeśli Wielka Brytania opuści Unię Europejską bez dodatkowych umów, brytyjskie firmy eksportujące do UE będą musiały wyłożyć 30 miliardów euro rocznie na związane z tym opłaty. Wprawdzie firmy z kontynentu, chcąc dotrzeć ze swoimi towarami na Wyspy, będą musiały wyłożyć nieco więcej, bo 35 mld euro, ale marna to pociecha. 30 mld euro to dla brytyjskiej gospodarki większe obciążenie niż 35 mld dla kontynentalnej UE.

Co te wszystkie utrudnienia mogą oznaczać w praktyce? Na przykład kryzys w przemyśle samochodowym i zerwanie więzi kooperacyjnych w innych branżach. BMW już ostrzegło, że w przypadku twardego brexitu produkcja modelu Mini na wyspach może okazać się nieopłacalna. Jaguar Land Rover, największy producent samochodów w Wielkiej Brytanii, powiedział, że brexit może zmniejszyć zyski koncernu nawet o 1,2 mld funtów, a inwestycje rzędu 80 mld funtów są zagrożone.

Nie chodzi tylko o cła, ale i o płynność dostaw (fabryki motoryzacyjne zamawiają komponenty w systemie just-in-time), która w przypadku przywrócenia barier celnych byłaby mocno zagrożona. Godzinny przestój spowodowany brakiem komponentów w fabryce Jaguara w Solihull (produkuje 1500 aut na dobę) kosztowałby 1,25 mln funtów. Przy kilkugodzinnych przestojach kilka razy w miesiącu straty ? tylko z tego tytułu - idą w dziesiątki milionów funtów.

Ian Henry, analityk przemysłu motoryzacyjnego twierdzi, ze "zły brexit" będzie kosztował te branżę 1,5-4,5 mld funtów. - Krótko mówiąc, zły brexit zaowocuje spadkiem sprzedaży - samochody wyprodukowane w Wielkiej Brytanii będą mniej konkurencyjne, a ceny wzrosną - powiedział. - W dłuższej perspektywie nastąpi dezindustrializacja. Nie z dnia na dzień, ale tak się stanie - dodał.

Zaniepokojone są również inne branże. Airbus, który właśnie na Wyspach produkuje skrzydła do wszystkich swoich komercyjnych maszyn, obawia się zakłócenia dostaw i twierdzi, że brexit zagraża przyszłości koncernu w Wielkiej Brytanii. Airbus zatrudnia w tym kraju 15 tys. osób. Także brytyjska energetyka atomowa ma powody do obaw ? jeżeli Zjednoczone Królestwo straci dostęp do unijnego systemu bezpieczeństwa jądrowego, może pojawić się problem z importem części do brytyjskich elektrowni.

Kolejny powód do zmartwień ma branża lotnicza - Wielka Brytania jest sygnatariuszem międzynarodowych umów lotniczych zawieranych przez Unię Europejską, które umożliwiają loty do i z kraju. Brak porozumienia może uziemić tysiące lotów, przynajmniej do czasu, aż nie zostaną wynegocjowane umowy dwustronne z poszczególnymi krajami.

To wszystko brytyjscy obywatele mogą odczuć pośrednio ? poprzez zmniejszenie wzrostu gospodarczego, większe ryzyko bezrobocia ? ale będą i skutki bardziej bezpośrednie, np. w postaci gorszego zaopatrzenia w żywność. Tu też pojawia się problem ceł (w przypadku niektórych artykułów sięgających kilkudziesięciu procent), ale i szybkości dostaw w przypadku towarów łatwo się psujących.

- W tym scenariuszu nie zabrakłoby jedzenia i picia, istnieje jednak możliwość poważnych zakłóceń w dostawach, co miałoby wpływ na dostępność produktu i wybór konsumenta- twierdzi brytyjska Federacja Producentów Żywności i Napojów. Nie jest w tych prognozach odosobniona.

Według analizy London School of Economics po brexicie, szczególnie twardym, w sklepach brakować będzie serów i jogurtów, a nawet mleka w proszku dla niemowląt. Tam, gdzie będą, ceny tych produktów wzrosną o kilkanaście lub kilkadziesiąt procent. Stworzenie zapasów jest raczej problematyczne. - W tym kraju nie ma miejsca na magazynowanie ? stwierdził Ian Wright z brytyjskiej Federacji Producentów Żywności i Napojów.

Do magazynowania nie palą się ani rząd, ani producenci żywności, ani handlowcy. - Detaliści nie mają miejsca do przechowywania zapakowanych towarów, a w przypadku świeżych produktów po prostu nie jest to możliwe - twierdzi British Retail Consortium w oświadczeniu.

Zapasy robią już natomiast producenci farmaceutyków. Do zwiększania zapasów leków w Wielkiej Brytanii przyznały się już francuski koncern Sanofi i szwajcarski Novartis. Cytowany przez CNN Money Hugo Fry, dyrektor zarządzający Sanofi w Wielkiej Brytanii zapowiedział, że firma zwiększa swoje zdolności magazynowe, by móc zgromadzić leki na 14 tygodni, a nie tylko na 10 jak obecnie. Także Novartis zapowiedział, że planuje "utrzymywać zwiększone zapasy" w Wielkiej Brytanii.

Największym przegranym będzie sektor finansowy i to może się okazać dla Wyspiarzy największym bólem. Londyńskie City odpowiada za 12 proc. brytyjskiego PKB, tymczasem już rozpoczął się eksodus zagranicznych instytucji finansowych na kontynent, przede wszystkim do Frankfurtu. W ostatnich miesiącach przeprowadzkę z Londynu do Frankfurtu (a przynajmniej przeniesienie centrum europejskiej działalności) zapowiedziały takie banki jak Standard Chartered Plc, Nomura Holdings Inc., Sumitomo Mitsui Financial Group Inc., Daiwa Securities Group Inc., Goldman Sachs oraz Morgan Stanley.

Londyn wraz z brexitem straci również rolę centrum rozliczeniowego dla transakcji w euro (1,5 bln dolarów dziennie). Swoje rozliczenia już przeniósł do Franfurtu Deutsche Bank. Londyńska Giełda Papierów Wartościowych zleciła w 2016 r. raport, który przewidywał utratę do 83 tys. miejsc pracy w ciągu siedmiu lat, gdyby działalność rozliczeniowa w euro przenosiła się z Londynu do strefy euro.

Zapewne najbardziej apokaliptyczne scenariusze się nie sprawdzą, zresztą doświadczenie uczy, że poszczególne branże nieco koloryzują możliwy wpływ niekorzystnych decyzji na ich biznes. Jeżeli nawet niewielka część z wymienianych zagrożeń się zrealizuje, życie przeciętnego Brytyjczyka już nie będzie po brexicie takie samo jak przed. I nic nie wskazuje na to, że będzie łatwiejsze.

https://www.wnp.pl/rynki-zagraniczne/brexit-brytyjczycy-szykuja-sie-na-apokalipse,328180_1_0_0.html



back