Krzysztof Fugiel
Wtorek, 23 Października 2018 roku. Dzisiaj są imieniny: Edwarda, Marleny, Seweryna
Flash Player

­­­­­­­­

­7 Cudownych Ocaleń pułkownika Woj­ska Polskiego w stanie spoczy­nku Antoniego Fugla.

Więcej na ­

youtube_logo

 

 

 

Materiały o walce

Antoniego Fugla w AK

przekazałem do:

Muzeum_AK_w_Krakowie 

Oil_is_ruling_the_World__250_px 

RATUJ EXALO CENTRUM KRAKÓW

­­

­­­­­Linkedin_250_px

­ ­

===========================

Flag Counter­­

­Mahatma_Ganghi

 

 

 

 

 

Herb_Pobog
­

 

 

 

 

 

­

 

Utwórz swoją wizytówkę  

Fugiel_animation

­­­ anima_pilsudski_fugiel_trans

Witam  na FORUM  KRZYSZTOFA A. FUGLA. W FORUM są następujące tematy które poruszam:

Współczesny Przemysł Naftowy
Health, Safety, Envinroment
Historia Nafty
O Świecie
Nie tylko Szkiełko i Oko
O Krakowie­
Foto

Zamieszczane tu materiały są prywatnymi tekstami i opiniami Autora FORUM z którymi można się nie zgadzać, jednakże Autor uważa je za swoje i niezmienne, aż do czasu poznania nowych faktów.

W przypadku innych artykułów, bądź notatek, Autor FORUM nie bierze odpowiedzialności za ich treść, jednakże zawsze są  zamieszczane dane osobowe Autora tekstu bądź dane źródłowe tekstu.

Wszelkie uwagi i propozycje tematyczne dotyczące FORU­M proszę przesyłać do mnie E-mailem ( patrz niżej ), lub wpisać swój komentarz ­na podstronie Księga.



Szukaj

Loading

Kontakt

chrisfugiel [at] hotmail.com

Imię i Nazwisko

E-mail

Treść

BELOW CHOOSE THE LANGUAGE TO TRANSLATE THE FORUM PAGES TO ANY OF 22 OTHER LANGUAGES !

© meteogroup.pl

Cena_Akcji­

­PGNIG notowania

logo_PGNIG

Kursy walut
Money.pl - Serwis Finansowy nr 1
NBP 2018-10-23
USD 3,7485 +0,57%
EUR 4,2984 +0,14%
CHF 3,7667 +0,75%
GBP 4,8704 +0,13%
Wspierane przez Money.pl

­
­­ Protected by Copyscape Plagiarism Check

Imatag_logo_120_pix­

­­KRZYSZTOF A. FUGIEL FORUM

Wypromuj również swoją stronę­

­

SPE.Poland_web

SITPNiG_logo_V_small



­­­WNiG_120px

IPCC_logo_120px

Rat

 

  Polska_Walczaca_szara_GIF_animated_OK

 

 

 

Wassermann-Małgorzata-głosuj-120-pix_1 

prezydent_pl_120_px 

LechKaczynski_org 

Lech_Kaczynski_pl 

Telewizja_Republika

 

 

PodziemnaTV 

Niezalezna_pl­


Niepoprawni_pl


PCh24_pl

­

Akademia_Geopolityki

Poland_Current_Events_120_px

Robert_Brzoza_120_pix

Mennica Skarbowa - Pewne inwestycje w metale szlachetne­


­

­
Jul 31, 2018

Wojna o polskie niebo. LOT rzuca rękawicę Lufthansie i Emirates

01_wnp

AUTOR: WNP.PL (DARIUSZ MALINOWSKI) |     25-04-2018 06:01 | AKTUALIZACJA: 24-04-2018 20:40

Lufthansa zwiększa częstotliwość lotów z niektórych polskich lotnisk, połączenie do Krakowa otworzył arabski przewoźnik Flydubai. Choć w tej bitwie nie padły strzały, to na polskim niebie mamy zażartą jak chyba jeszcze nigdy walkę o klienta. W końcu jesteśmy jednym z najszybciej rozwijających się rynków lotniczych w Europie.

Polski rynek przewozów pasażerskich rozwija się w bardzo dobrym tempie.

Coraz szersza oferta LOT-u spowodowała, że najwięksi konkurenci ruszyli do kontrataku. Szykują się tarcia na linii LOT-Lufthansa-Emirates.

Samolot_LOT_u

Nasz rynek lotniczy rozwija się znacznie szybciej niż średnia europejska

Fot. mat. pras.

Dla pasażerów zaostrzająca się konkurencja może skutkować lepszą ofertą.

W ubiegłym roku polskie lotniska obsłużyły aż 40,026 mln pasażerów. To o ponad 6 mln więcej niż w 2016 roku. Ten rok zapowiada się jeszcze lepiej, bo Polacy chcą latać i coraz bardziej ich na to stać. Nic więc dziwnego, że nasz rynek jest tak atrakcyjny dla zagranicznych przewoźników. W wielu europejskich krajach wzrost liczby pasażerów jest na niskim poziomie, czasem mamy do czynienia ze stagnacją, ale w Polsce perspektywy są bardzo dobre.

Świetni na tle Europy

- Głównym motorem tak dynamicznego wzrostu jest nadrabianie zaległości w stosunku do krajów Europy Zachodniej. Obecnie latamy rzadziej niż statystyczny Europejczyk, ale jak pokazują dane za rok 2017, polski rynek bardzo szybko rośnie, odnotowując coraz lepsze wyniki. Zwiększa się wskaźnik mobilności (np. w 2017 roku wyniósł 1,04 w stosunku do 0,8 rok wcześniej) ? mówi nam Agnieszka Babiak z Urzędu Lotnictwa Cywilnego.

Co stoi za tak szybkim wzrostem?

- Przyczyn tak dynamicznego rozwoju lotnictwa w Polsce upatrywać można m.in. w rosnącej konkurencji na rynku przewozów, aktywności narodowego przewoźnika PLL LOT oraz wzrostu zamożności Polaków. Jednak rosnący popyt na podróże widać nie tylko po stronie przewoźnika narodowego, ale też coraz częściej połączenia otwierają przewoźnicy zagraniczni, którzy widzą w polskim rynku duży potencjał, jak m. in. wspomniany Flydubai ? dodaje nasza rozmówczyni.

Zresztą to, jak szybko się rozwijamy, najlepiej ilustrują dane ACI Europe. Ta zrzeszające ponad 500 europejskich portów lotniczych organizacja zarejestrowała w 2017 roku wzrost ruchu międzynarodowego o 9,7 proc. W tym samym czasie polskie porty odnotowały wzrost w wysokości 17 proc., co świadczy zarówno o zwiększonej chęci latania wśród Polaków, jak i atrakcyjności naszego kraju dla przyjezdnych. Nic więc dziwnego, że przewoźnicy lotniczy chcą się w Polsce rozwijać.

Warto dodać, że mimo świetnego ubiegłorocznego wyniku wciąż jesteśmy w ogonie Unii pod względem częstotliwości latania. Polacy statystycznie latają bowiem rzadziej niż raz w roku. Dla porównania mieszkaniec Francji lata corocznie przeciętnie ponad dwa razy, Brytyjczyk prawie 3,5 raza, a Irlandczyk prawie sześć.

Wielcy nas obserwują i reagują

Zmiany na naszym rynku pilnie obserwują polscy i zagraniczni przewoźnicy.

- Dane przewozowe pokazują, że polski rynek lotniczy rośnie dynamicznie i powyżej prognoz. Według różnych estymacji przewozy lotnicze nad Wisłą będą rosły w tempie około 11 proc. rocznie, podczas gdy średnie tempo dla całego świata ma wynosić niecałe 5 proc. Przewidujemy, że ten trend będzie się utrzymywał, bo Polska się rozwija, PKB rośnie, coraz więcej ludzi może sobie pozwolić na podróżowanie samolotami i z roku na rok rosną statystyki podróży zagranicznych Polaków. Potwierdza to fakt, że Lufthansa Group odnotowuje stale rosnącą liczbę pasażerów przewożonych z i do Polski ? mówi portalowi wnp.pl Frank Wagner, Country Manager Lufthansa Group.

Jak zaznacza - faktem jest, że Skandynawowie podróżują statystycznie dwa razy w roku, a Polacy mniej niż raz, jednak różnica powoli się zaciera. - Rynek lotniczy w Polsce nie jest jeszcze tak nasycony jak w państwach zachodnioeuropejskich. Wciąż jest jednak potencjał do wzrostu, co odzwierciedlają dwucyfrowe wzrosty liczby pasażerów odprawionych na lotniskach regionalnych ? dodaje Wagner.

Zresztą Lufthansa dostrzega to i nieustannie poszerza siatkę połączeń z polskich lotnisk ? w tym sezonie linie z grupy zaoferują 399 połączeń do swoich portów przesiadkowych z 9 lotnisk, o 12,1 proc. więcej niż w letnim rozkładzie 2017. W tym roku Lufthansa otworzyła nowe trasy z Łodzi i Katowic, zwiększyła także częstotliwość połączeń z Gdańska, Krakowa i Rzeszowa.

Ciekawym przypadkiem na naszym niebie jest arabski przewoźnik Flydubai. Niedawno linia ta rozpoczęła codzienne loty na trasie Dubaj-Kraków

- Pasażerowie wylatujący z Krakowa będą mogli skorzystać z połączeń do ponad 200 miejsc z przesiadką w Dubaju. Zyskają również okazję, by odkryć ten popularny kierunek turystyczny ? tłumaczy Jeyhun Efendi, wiceprezes ds. operacji handlowych przewoźnika na obszar Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Bliskiego Wschodu, Europy i Wspólnoty Niepodległych Państw.

Kto przewiezie dalej, obawy przed LOT-em

Duże zainteresowanie zagranicznych przewoźników nie jest przypadkowe. W polskim rynku dostrzegają oni potężne profity. Co więcej, nie chodzi wyłącznie o transportowanie Polaków między naszymi miastami a europejskimi aglomeracjami. W tle są bowiem loty transkontynentalne. Nie jest przypadkowe to, że ofensywa zagranicznych przewoźników zbiega się w czasie z bujnym wzrostem naszego LOT-u.

Po latach ostrych oszczędności i balansowania na krawędzi dalszego samodzielnego funkcjonowania, ubiegły rok był dla naszego przewoźnika bardzo udany.

- Dziś LOT jest nieźle funkcjonująca linią lotniczą, zarabiającą pieniądze. Za 2017 rok uzyskaliśmy 288 mln zł na poziomie EBITDA, czyli na działalności podstawowej spółki. Wynik ten jest istotnie wyższy niż planowany w budżecie za 2017 rok ? skomentował kilka dni temu wyniki firmy jej prezes Rafał Milczarski.

Wraz z poprawą wyników nasz narodowy przewoźnik przystąpił do prawdziwej ofensywy. Już w ubiegłym roku LOT ogłosił uruchomienie 27 nowych połączeń, w tym do tak odległych miast jak Los Angeles, Astana czy Singapur. W ubiegłym roku LOT przewiózł ponad 6,8 mln pasażerów, co oznacza wzrost o niemal 1,5 mln w porównaniu z rokiem 2016.

A przecież w tym roku otwarte będą kolejne kierunki. To sprawia, że LOT walczy o klienta. Jeśli do tego dodamy nowe maszyny w parku naszego przewoźnika - kolejne dreamlinery i wąskokadłubowe B737 - LOT zaczyna coraz mocniej i skuteczniej rozpychać się na rynku.

Lot rośnie jak na drożdzach, czytaj: W rekordowym tempie rozwija się flota LOT-u

Wszystko to sprawia, że być może możemy mieć do czynienia z sytuacją, gdy linie lotnicze w większym stopniu niż dotychczas będą walczyły o pasażera cenami biletów czy jakością usług.

Według naszych rozmówców z branży największe tarcia mogą występować na linii LOT-Lufthansa i Emirates.

Zarówno arabski, jak i niemiecki przewoźnik wykorzystywali dotychczas w walce o polskiego klienta silną pozycję na rynku przewozów transkontynentalnych. W końcu oferta lotów dalekodystansowych z Frankfurtu, Monachium, czy Dubaju jest dużo większa niż z Okęcia. W skrócie chodziło o dowiezienie pasażerów do ich portów przesiadkowych. Jednak uruchamiając nowe połączenia LOT przynajmniej część podróżnych może przejąć. Oczywiście nie wszystkich, ale dla potencjalnych pasażerów rosnąca konkurencja może być tylko korzystna.

Materiał z portalu www.wnp.pl. - Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2018



back